diumenge, 13 de novembre del 2011

Emocions a Avgvstvs:1988-2011


Hi ha dies en que és tot un luxe ser periodista vitivinícola. Un d'aquests memorables dies va ser dissabte passat, quan vaig ser convidat per la família Roca a tastar les novetats (en rama i en bóta) d'aquest celler de San Vicenç de Calders on m'hi sento, en tots els aspectes, com a casa. Vaig poder tastar el seu nou rosat del 2011, un cabernet sauvignon amb unes pinzellades de merlot que en aquesta nova anyada ha perdut contundència alcohòlica i estructura en boca per guanyar finesa. També vaig tastar el seu Xarel·lo 2011. Ja ara apunta unes grans maneres, molt en la línia de l'encertadíssima anyada del 2010. El vaig trobar fresc i balsàmic, amb notes primàries que recorden la pinya natural i la llimona. De les bótes vaig tastar un superb syrah del 2011 de gran extracció, molt rodó, balsàmic i amb notes a fruitetes negres madures i mentolades. També vaig tastar un parell de merlots (un de madur i rodó -l'obtingut de la finca on està situat aquest celler- i un altre amb notes més herbàcies, recordant el gerani). També vaig tenir la sort de tastar el que serà el seu Cabernet Franc del 2011, que encara té recorregut de criança a les bótes, i el seu buc insígnia pel que fa als negres, l'anyada del 2009 de Trajanvs (un vi inspirat en Bordeus que anyada rera anyada va aixecant el nivell de qualitat). La jornada de tast va finalitzar obrint una veritable reliquia, elaborada per Joan Roca i Josep Puig el 1988. Es tracta del primer vi elaborat per aquest celler vendrellenc. Aquest negre fruit de les aleshores joveníssimes vinyes de la propietat ens va sorprendre enormement. Encara estava viu, tot i les intenses aromes fenòliques, de cuirs i d'evolució. És una gran emoció comprovar com al Penedès també es poden elaborar vins amb potencial d'envelliment. A la fotografia apareix Joan Roca, el cofundador del celler, amb una de les primeres ampolles que van elaborar el 1988, la que vam obrir dissabte passat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada