dimecres, 23 de maig del 2012

Gran Coronas Etiqueta Negra 1981, emoció 31 anys després


Amb un grup d'experts he tastat a cegues al restaurant Marejol de Vilanova i la Geltrú una joia del Penedès realment sorprenent 31 anys després d'haver-se elaborat. Inicialment el vaig situar als anys 80 i les notes a pebrot verd em van portar cap a la varietat cabernet sauvignon. Tot i els constants paranys amb l'ànim de despistar del director i copropietari d'aquest establiment, Jose Gallego, em vaig aventurar a dir que era un vi de zona càlida, descartant França per acabar apostant pel Penedès. Arribats aquí només podia ser un Jean Leon o un Gran Coronas Etiqueta Negra, opció aquesta darrera per la qual em vaig acabar decantant en l'últim moment. Efectivament ho era, de l'any 1981. És un vi sedós, refinat, delicat, d'estil clàssic, emocionant i amb una acidesa i estructura que encara li permeten portar més enllà l'envelliment. Un pèl descarnat, aquest vi també ofereix cuirs, notes animals i xocolates i molta exitació. Aquest mateix vi ja es va poder tastar a la darrera edició d'Alimentaria en el marc d'un tast vertical històric dirigit pel director tècnic de Torres, Josep Sabarich.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada